FANDOM

Friendzy
The Loud House Musim 3, Episod 19
Friendzy
Tarikh diterbitkan Bendera Amerika Syarikat 7 Jun 2018
Kod pengeluaran 310b
Penonton 1.42 juta
Ditulis oleh Kevin Sullivan
Diarahkan oleh Kyle Marshall
Chris Savino
Papan cerita oleh Jordan Koch
Panduan Episod
Sebelumnya
"Deal Me Out"
Seterusnya
"Pasture Bedtime"

"Friendzy" merupakan episod Musim 3 daripada The Loud House.

Plot

Lincoln mendapati bahawa mempunyai kawan lebih bermakna mendapatkan keistimewaan istimewa, dan dia mengambil kesempatan daripada itu.

Sinopsis

Saudara-saudara menghadapi pergaduhan secara besar-besaran di rumah, dan polis dimaklumkan oleh bunyi yang kuat. Apabila seorang anggota polis terkena di pintu, semuanya membeku, dan Lincoln menerangkan kepada penonton bagaimana dia dan saudaranya berakhir dalam keadaan seperti ini.

Lincoln menjelaskan bahawa dia dan adik-adiknya terkenal kerana berjuang dengan perkara-perkara yang paling mudah, seperti membuat keputusan lagu-lagu untuk mendengar di radio, apa yang ada untuk makan malam, atau mencadangkan apa yang perlu ditonton di TV. Dia juga menjelaskan bahawa kerana pertempuran mereka, adik-beradik akhirnya kehilangan keistimewaan mereka untuk Rita dan Lynn Sr. Seluruh dilema semuanya bermula beberapa hari lalu. Lincoln mahu menonton ARGGH!, tetapi Lynn sedang menonton permainan dengan Margo. Lincoln pergi ke ibunya untuk menjelaskan apa yang berlaku, tetapi Rita memberitahu dia bahawa Lynn mempunyai kawan, jadi dia berhak menggunakan TV. Mendapat idea, Lincoln datang dengan sistem yang dipanggil "Playing the Friend Card", yang memberi dia keistimewaan istimewa selagi dia mempunyai kawan. Tidak lama kemudian, Lincoln mengundang Clyde untuk segala yang dikehendakinya, seperti TV, menjilati pemukul telur, menggunakan raket bulu tangkis, dan apa yang perlu dimakan untuk makan malam. Menyedari bahawa Lincoln adalah sesuatu, Lisa memanggil pertemuan saudara kandung, dan menjelaskan bahawa kerana Lincoln mempunyai Clyde, dia mendapat banyak keistimewaan istimewa, dan mengatakan bahawa dia mempunyai idea untuk mengambil Lincoln turun.

Beberapa ketika kemudian, Lincoln dan Clyde bersedia menonton ARGGH!, tetapi mendapati Lola mempunyai seorang kawan, dan ketika dia menerangkan ini kepada ibunya, Rita mengatakan bahawa ketika dia dan Lola memiliki teman, Lola mendapat TV terlebih dahulu, jadi dia mempunyai hak TV. Lincoln cuba mendapatkan plat kue, mencadangkan makan tengahari, dan menggunakan gelanggang badminton, tetapi Lincoln dilarang daripada mana-mana keistimewaan itu kerana saudara perempuan masing-masing mempunyai teman sendiri. Rita, Lynn Sr., dan Lily, menyedari huru-hara yang akan datang, memutuskan untuk bersembunyi di pusat membeli-belah untuk seketika.

Lincoln, menyedari bahawa saudara-saudara perempuannya telah ditangkap, memutuskan untuk meletakkan pelan sandarannya. Apabila Lynn dan Margo cuba menonton permainan di TV, Lincoln menjelaskan bahawa dia mempunyai dua orang kawan sekarang, Clyde dan Liam, memberi Lincoln hak untuk menggunakan TV. Lynn, tidak mahu kehilangan TV, menjemput tiga rakannya. Tidak lama kemudian, adik-beradik itu mula menjemput lebih ramai kawan-kawan ke rumah, sehingga ke tahap sekarang terdapat lebih daripada enam puluh lima kanak-kanak hadir. Saudara-saudara mula menyalahkan satu sama lain kerana teman-teman mereka mengadukan masalah, membawa mereka untuk melawan diri sendiri (di mana episod semua bermula). Dihadapkan oleh bunyi bising yang kuat, sebuah kereta polis ditarik balik, dan anggota polis berpusing di pintu. Saudara-saudara berhenti bergaduh, dan Lincoln menjawab pintu. Polis memberitahu rakan-rakan untuk meninggalkan rumah, sama seperti Rita, Lynn Sr. dan Lily tiba di rumah. Polis memberikan Rita dan Lynn Sr. tiket $200 untuk pelanggaran bunyi. Setelah polis keluar, Lynn Sr. menuntut penjelasan mengenai apa yang baru saja terjadi, dan langkah-langkah Lincoln untuk menerangkan keadaan keseluruhan.

S3E10B Rita and Lynn Sr. have friends, too

Masa yang buruk!

Selepas menjelaskan cerita, Rita memberitahu mereka bahawa mereka akan menggunakan elaun sendiri untuk membayar tiket pelanggaran bunyi, dan adik-beradik menjelaskan bahawa mereka belajar pelajaran mereka daripada pengalaman ini: bukannya berjuang untuk keistimewaan, mereka akan bergiliran dan bercakap dengannya. Saudara-saudara memutuskan untuk memulakan makan malam, dan Lincoln meminta Lori apa yang dia mahu sejak dia yang paling tua. Tetapi sebelum Lori dapat menjawab, Rita dan Lynn Sr. mengatakan bahawa mereka mempunyai goulash, kerana mereka menjemput beberapa kawan lebih, membuat anak-anak marah.

Watak

Lily, Sam, Haiku, Whitney, Kotaro, Becky, Chaz, David, Giggles, Darcy, Dana, Gadis Remaja, Roxanne, dan Hunter Spector tidak mempunyai sebarang baris dalam episod ini.

Trivia

  • Jordan Koch menganggap episod ini sebagai salah satu kegemarannya yang telah dia naik.[1]
  • Episod ini menampilkan watak-watak yang paling dalam peranan yang tidak bercakap.
  • Dana, Liam, Becky, dan Gadis Remaja muncul di kad tajuk.
  • Lisa mengeluarkan carta paras ancamannya daripada "Brawl in the Family".
    • Secara kebetulan, Kevin Sullivan adalah penulis dan Jordan Koch adalah artis papan cerita episod itu.
  • Majoriti episod ini diberitahu dalam imbas kembali.
  • Episod ini mendedahkan bahawa Liam juga peminat ARGGH!.
  • Liam memakai kostum pakaian tidur yang sama seperti salah satu daripada penghelah atau habuan dari "Tricked!".
  • Pegawai Polis dari "Driving Miss Hazy" yang berunding dengan Leni membuat kemunculan lain dalam episod ini.
  • Kad tajuk daripada episod ini memiliki skema warna yang sama dengan satu daripada "One Flu Over the Loud House".
S03E10b poke, poke

Mencucuk tubuh dibeku.

  • Selain daripada Lincoln bercakap dengan penonton, satu lagi contoh dia memecah dinding keempat ialah ketika dia sedang mengetuk saudari-saudarinya yang tidak bernyawa, yang dibekukan di tempatnya.
  • Lana adalah satu-satunya adik perempuan yang tidak mempunyai kawan dengan nama yang disahkan, dan juga satu-satunya yang tidak mahu menonton TV dengan rakan-rakannya.
  • Rakan perseorangan keluarga Loud:
    • Lincoln
      • Clyde (Kawan baik)
      • Liam
      • Jeff/Josh/Jim
      • Orang asing tidak dinamakan (12)
    • Lori
    • Leni
    • Luna
      • Sam (Kawan baik)
      • Kawan perempuan Sam
      • Kawan lelaki Sam
      • Kawan musisi lain (7)
    • Luan
      • Giggles (Kawan baik)
      • Kawan badut lain (10)
    • Lynn
    • Lucy
    • Lana
      • Rakan tidak berlumpur (Kawan baik)
      • Kawan berlumpur lain (11)
    • Lola
      • Roxanne (Kawan baik)
      • Gadis kecantikan lain (7)
    • Lisa
    • Rita dan Lynn Sr.
      • Kotaro dan seorang dewasa lelaki tidak dinamakan (Kawan baik)
    • Lily adalah satu-satunya ahli keluarga yang tidak menjemput mana-mana kawan.
  • Innuendo:
    • Apabila pertarungan di antara adik-beradik itu berhenti sejenak, Lola dan Luan mendapati diri mereka berada dalam kedudukan yang canggung.
    • Kemungkinan: Apabila saudara-saudara membincangkan Lincoln "memainkan kad teman" semasa mesyuarat, Lola berkata "Semasa perubahan penjaga, saya akan menyelinap ke atasnya di bilik mandi!", menyiratkan bahawa dia akan cuba menyerang Lincoln telanjang.
  • Ironi:
    • Saudari-saudari itu datang dengan rancangan untuk menggunakan terhadap Lincoln sahaja, tetapi saudari-saudari akhirnya mula bertukar menjadi satu sama lain, dengan itu membuat rancangan mereka sama sekali tidak berguna.
    • Ketika anak-anak belajar pelajaran mereka untuk tidak mengundang kawan-kawan mereka atas sebab-sebab kecil, Rita dan Lynn Sr. hanya begitu menjemput beberapa kawan mereka hanya untuk mencadangkan apa yang ada untuk makan malam.
    • Lincoln boleh pergi ke rumah Clyde untuk menonton "ARGGH!" jadi dia tidak perlu menjemput rakan-rakannya lebih banyak daripada adik-beradiknya.
      • Selain itu, gadis-gadis perempuan itu boleh digantung dengan rakan-rakan mereka, secara individu.
    • Kawan tadika Lisa mahu menonton Pendengaran Kongres.
    • Lynn Sr. meminta permintaan makan malam, namun Lori meminta keripik kacang dan Luan meminta pisang krim pisang, yang bukan makanan makan malam.

Rujukan

Sumber

  1. https://twitter.com/JordanG_Koch/status/1004804109919125504
lsb Episod The Loud House
Pendek The Loud House (pilot)Slice of LifeDeuces Wild!12 Days of Christmas
Episod Pendek Antarabangsa Robot Sitcom (Jerman) • So Long, Sucker (Israel) • Clyde and His Dads (Israel)
Musim 1 Left in the Dark/Get the MessageHeavy Meddle/Making the CaseDriving Miss Hazy/No Guts, No GloriThe Sweet Spot/A Tale of Two TablesProject Loud House/In Tents DebateSound of Silence/Space InvaderPicture Perfect/Undie PressureLinc or Swim/Changing the BabyOvernight Success/Ties That BindHand-Me-Downer/Sleuth or ConsequencesButterfly Effect/The Green HouseAlong Came a Sister/Chore and PeaceFor Bros About to Rock/It's a Loud, Loud, Loud, Loud, HouseToads and Tiaras/Two Boys and a BabyCover Girls/Save the DateAttention Deficit/Out on a LimoHouse Music/A Novel IdeaApril Fools Rules/Cereal OffenderLincoln Loud: Girl Guru/Come Sale AwayRoughin' It/The Waiting GameThe Loudest Yard/Raw DealDance, Dance Resolution/A Fair to RememberOne of the Boys/A Tattler's TaleFunny Business/Snow BoredThe Price of Admission/One Flu Over the Loud HouseStudy Muffin/Homespun
Musim 2 11 Louds a Leapin'Intern for the Worse/The Old and the RestlessBaby Steps/Brawl in the FamilySuite and Sour/Back in BlackMaking the Grade/Vantastic VoyagePatching Things Up/Cheater by the DozenLock 'N' Loud/The Whole PictureNo Such Luck/Frog WildKick the Bucket List/Party DownFed Up/Shell ShockPulp Friction/Pets PeevedPotty Mouth/L is for LoveThe Loudest Mission: Relative ChaosOut of the Picture/Room with a FeudBack Out There/Spell It OutFool's Paradise/Job InsecurityARGGH! You For Real?/Garage BannedChange of Heart/Health KickedFuture Tense/Lynner Takes AllYes Man/Friend or Faux?No Laughing Matter/No SpoilersLegends/Mall of DutyRead Aloud/Not a LoudTricked!The Crying Dame/Anti-SocialSnow Way Down/Snow Way Out
Musim 3 Tripped!White Hare/Insta-granRoadie to Nowhere/A Fridge Too FarSelfie Improvement/No Place Like HomeschoolCity Slickers/Fool Me TwiceNet Gains/Pipe DreamsFandom Pains/Rita Her RightsTeachers' Union/Head Poet's AnxietyThe Mad Scientist/Missed ConnectionDeal Me Out/FriendzyPasture Bedtime/Shop GirlGown and Out/Breaking DadRuthless People/What Wood Lincoln Do?Scales of Justice/Crimes of FashionAbsent Minded/Be Stella My HeartSitting Bull/The Spies Who Loved MeReally Loud MusicHouse of Lies/Game BoysEverybody Loves Leni/Middle MenJeers for Fears/Tea Tale HeartThe Loudest ThanksgivingPredict Ability/Driving Ambition • Akan diumumkan/Akan diumumkan • Akan diumumkan/Racing Hearts • Akan diumumkan/Akan diumumkan • Akan diumumkan